Goda Idéer resulterar i 46,8 miljoner kronor

Efter flera års forskning vid Lunds universitet lanserar företaget DoubleGood ett blodsockersänkande vatten. Kliniska studier påvisar att vattnet, ‘Good Idea’, sänker blodsockret med 20-30 procent efter en måltid, detta med hjälp av aminosyror och krom.

Som byrå är vi stolta över att få bistå företag som DoubleGood vars mål är att skapa livsmedel med hälsofrämjande egenskaper. “Vårt goda och långvariga samarbete med DoubleGood har resulterat i flera viktiga patenträttigheter” – Nils Sjöberg, Patentombud för DoubleGood.

Till hösten blir det lansering av det smaksatta hälsovattnet i Sverige och utvalda delar av USA och inom tre år hoppas lundabolaget lansera drycken i övriga Europa.

“Vi har erfarenhet av den amerikanska marknaden sedan tidigare och testlanserade produkten där innan pandemin slog till. I USA finns ett mer utvecklat fokus kring blodsocker då de har ett enormt problem med vällevnadssjukdomar”, berättar Elin Öste, vd för DoubleGood. “Nyemissionen är klar och består av både svenska och amerikanska investerare”, fortsätter hon.

Text: Pixine Lyckner
Bild: Good Idea